

Náš tým podrobněji

Mgr. Soňa Procházková, DiS.
Ředitelka a jednatelka organizace

Mgr. Ivana Plecháčková
Konzultantka individuálních, párových a rodinných setkání
Ivka
Práci s dětmi se věnuji už od roku 2008, kdy jsem začínala jako instruktorka na dětských letních táborech. Během studia na vysoké škole – i po něm – jsem působila v dětském lesním klubu U Tří veverek. Byla to pro mě zásadní a transformační zkušenost: vůně lesa, ohně, přátelské a přijímající prostředí, respekt k dětem i k přírodě, svoboda a opravdové vztahy.
Dojímám se při setkáních s „mými“ dětmi z lesní školky (které jsou dnes často vyšší než já) – a považuji za jednu z největších radostí, že se ke mně s úsměvem hlásí a máme radost, že se znovu vidíme.
Po svobodě lesní školky přišla další transformační etapa – práce ve státním systému. Ač mi přinesla spoustu důležitých zkušeností, cítila jsem, že nejsem úplně tam, kde bych chtěla být. Věděla jsem, že potřebuji pracovat jinak – a možná i jinde. Až mě život zavedl na výcvik v rodinné a párové terapii. A tam to najednou dávalo smysl.
Vždycky mě zajímalo, jak spolu souvisí tělo, psychika a vztahy – zvlášť u dětí, které na napětí často reagují právě tělem. Ve své praxi vidím, že dětské obtíže nejsou "jen" individuální, ale často odrážejí to, co se děje v rodině. A tak je pro mě přirozené hledat souvislosti v širším kontextu a pracovat s tím, co dítě i jeho nejbližší skutečně potřebují.
V psychosomatickém přístupu nacházím nejen hlubší smysl, ale i konkrétní nástroje, jak pomoci – dítěti, vztahům i celé rodině lépe se vyladit.
Když zrovna nejsem v práci, ráda čtu, zpívám a hraju na klavír. Miluji cestování, věnuji se angličtině či odjíždím do lesa pracovat na táborové základně.
Výcvik v rodinné a párové terapii - inspirace Liberec (od 2023 do současnosti)
Univerzita Hradec Králové - Pedagogika předškolního věku
Vyšší odborná škola pedagogická a střední pedagogická škola
Psychiatrické minimum - dětská psychiatrie
Psychiatrické minimum - dospělí
Psychosomatická konference Dítě 4 - Moc a nemoc
členka Psychosomatického kruhu sdílení
Práce s časovou osou
Napoj se pro laiky
Napoj se - odborně
Cyklus besed - Soňa Procházková
Práce s pískovištěm
Koučování dětských emocí
Respektovat a být respektován

Mgr. Tereza Dyntarová
Asistentka komunikace, speciální pedagog a komunika
Jsem trpělivá a zvídavá průvodkyně dětí, speciální pedagožka, koučka osobního rozvoje, a také laskavá maminka a milující manželka. Mojí radostí „na plný úvazek“ je péče o dceru, syna a jejich výchova.
Celý život se pohybuji mezi aktivitami, které jsou spojené s dětmi — ať už je to školství, nebo různé zájmové kroužky. Baví mě pozorovat osobnosti dětí, rozvíjet je a zajímat se o to, jak se vzájemně můžeme obohatit. Ráda se sama sebe ptám: „Proč se dítě chová takto? Co je podstatou jeho chování? Co mi chce říct? Co potřebuje?“ Vnímám, že vzájemný respekt, úcta a důvěra jsou základním předpokladem pro vytvoření kvalitního vztahu, který je velmi podstatný pro učení a další růst.
Po navázání vztahu s dětmi má pro mě velký význam také vytvoření bezpečného a důvěryhodného vztahu s rodiči. Je pro mě důležité otevřeně s rodiči komunikovat o jejich potřebách a pocitech — stejně jako s dětmi. Spokojený rodič, spokojené dítě :).
Ráda trávím čas v přírodě — ať už na skalách při lezení, na cyklovýletech, nebo při pěším kochání se. Jsem nadšenkyně do acrojógy, nádherného sportu, který spojuje prvky akrobacie, jógy a párového „porozumění“. Ráda čtu. Při čtení jsem většinou tak zanořená, že neslyším, když na mě někdo mluví :).
Vzdělání
VŠ UHK - Speciální pedagog - obor sociálně výchovná péče o smyslově postižené (Bc.)
VŠ UHK - Speciální pedagog - speciální pedagogika rehabilitační činnosti a management speciálních zařízení (Mgr.)
VŠ UJAK - Učitelství pro první stupeň (Mgr.)
Kurzy, školení
Napoj se - odborně - Soňa Procházková
Základy krizové intervence - Audendo
Koučovací výcvik - Opravdový vztah, Život jako hra
Kurz rodičem v páru - Soňa Procházková
další webináře a kurzy u Soni Procházkové

MgA., Bc. et Bc.
Jiří Oli Procházka
Administrativní pracovní, IT pracovník, ekonomická posila a správce dokumentace
připravuje se
Náš lektorský tým
pro dětské skupinky

Mgr. Soňa Procházková, DiS.
Odborná garantka a mentorka práce ve skupinkách

Mgr. Ivana Plecháčková
Konzultantka pro práci skupinek
Ivka
Práci s dětmi se věnuji už od roku 2008, kdy jsem začínala jako instruktorka na dětských letních táborech. Během studia na vysoké škole – i po něm – jsem působila v dětském lesním klubu U Tří veverek. Byla to pro mě zásadní a transformační zkušenost: vůně lesa, ohně, přátelské a přijímající prostředí, respekt k dětem i k přírodě, svoboda a opravdové vztahy.
Dojímám se při setkáních s „mými“ dětmi z lesní školky (které jsou dnes často vyšší než já) – a považuji za jednu z největších radostí, že se ke mně s úsměvem hlásí a máme radost, že se znovu vidíme.
Po svobodě lesní školky přišla další transformační etapa – práce ve státním systému. Ač mi přinesla spoustu důležitých zkušeností, cítila jsem, že nejsem úplně tam, kde bych chtěla být. Věděla jsem, že potřebuji pracovat jinak – a možná i jinde. Až mě život zavedl na výcvik v rodinné a párové terapii. A tam to najednou dávalo smysl.
Vždycky mě zajímalo, jak spolu souvisí tělo, psychika a vztahy – zvlášť u dětí, které na napětí často reagují právě tělem. Ve své praxi vidím, že dětské obtíže nejsou "jen" individuální, ale často odrážejí to, co se děje v rodině. A tak je pro mě přirozené hledat souvislosti v širším kontextu a pracovat s tím, co dítě i jeho nejbližší skutečně potřebují.
V psychosomatickém přístupu nacházím nejen hlubší smysl, ale i konkrétní nástroje, jak pomoci – dítěti, vztahům i celé rodině lépe se vyladit.
Když zrovna nejsem v práci, ráda čtu, zpívám a hraju na klavír. Miluji cestování, věnuji se angličtině či odjíždím do lesa pracovat na táborové základně.
Výcvik v rodinné a párové terapii - inspirace Liberec (od 2023 do současnosti)
Univerzita Hradec Králové - Pedagogika předškolního věku
Vyšší odborná škola pedagogická a střední pedagogická škola
Psychiatrické minimum - dětská psychiatrie
Psychiatrické minimum - dospělí
Psychosomatická konference Dítě 4 - Moc a nemoc
členka Psychosomatického kruhu sdílení
Práce s časovou osou
Napoj se pro laiky
Napoj se - odborně
Cyklus besed - Soňa Procházková
Práce s pískovištěm
Koučování dětských emocí
Respektovat a být respektován

Mgr. Tereza Dyntarová
Komunikace se zájemci/rodiči dětí
Jsem trpělivá a zvídavá průvodkyně dětí, speciální pedagožka, koučka osobního rozvoje, a také laskavá maminka a milující manželka. Mojí radostí „na plný úvazek“ je péče o dceru, syna a jejich výchova.
Celý život se pohybuji mezi aktivitami, které jsou spojené s dětmi — ať už je to školství, nebo různé zájmové kroužky. Baví mě pozorovat osobnosti dětí, rozvíjet je a zajímat se o to, jak se vzájemně můžeme obohatit. Ráda se sama sebe ptám: „Proč se dítě chová takto? Co je podstatou jeho chování? Co mi chce říct? Co potřebuje?“ Vnímám, že vzájemný respekt, úcta a důvěra jsou základním předpokladem pro vytvoření kvalitního vztahu, který je velmi podstatný pro učení a další růst.
Po navázání vztahu s dětmi má pro mě velký význam také vytvoření bezpečného a důvěryhodného vztahu s rodiči. Je pro mě důležité otevřeně s rodiči komunikovat o jejich potřebách a pocitech — stejně jako s dětmi. Spokojený rodič, spokojené dítě :).
Ráda trávím čas v přírodě — ať už na skalách při lezení, na cyklovýletech, nebo při pěším kochání se. Jsem nadšenkyně do acrojógy, nádherného sportu, který spojuje prvky akrobacie, jógy a párového „porozumění“. Ráda čtu. Při čtení jsem většinou tak zanořená, že neslyším, když na mě někdo mluví :).
Vzdělání
VŠ UHK - Speciální pedagog - obor sociálně výchovná péče o smyslově postižené (Bc.)
VŠ UHK - Speciální pedagog - speciální pedagogika rehabilitační činnosti a management speciálních zařízení (Mgr.)
VŠ UJAK - Učitelství pro první stupeň (Mgr.)
Kurzy, školení
Napoj se - odborně - Soňa Procházková
Základy krizové intervence - Audendo
Koučovací výcvik - Opravdový vztah, Život jako hra
Kurz rodičem v páru - Soňa Procházková
další webináře a kurzy u Soni Procházkové

Monika Lamlová
Vedoucí lektorka pro dětksou skupinku předškolních dětí
Jsem žena, matka dvou dcer a manželka jednoho muže :). Už jako dítě jsem hlásala, že ze mě bude dětská psycholožka, ale okolnosti tomu nakloněny nebyly, a tak jsem se vydala studovat to, co naše rodina zvládla ustát. A bylo to tak dobře. Ušla jsem kus cesty, na které jsem se ztratila, a pak znovu nalezla ve chvíli, kdy jsem poznala svého nynějšího muže. Po jeho boku jsem začala velmi silně vnímat, kdo jsem, a také sílu intuice, která mě vede.
A protože jsem se od rodiny naučila, že se mám spoléhat na svou hlavu, rozum a data, ponořila jsem se na 10 let do studia knih. Vývoj dětského mozku, rodinná psychoterapie, lidská duše, lidské tělo... Kdybyste tou dobou nahlédli oknem k nám domů, uviděli byste stohy knih na každém místě a ženu, která pochopila smysl svého života.
Mezi těmi knihami, papíry, záložkami a výpisky tahle žena odnosila a porodila dvě děti (4 a 8 let). Teorie se propojila s praxí a já jsem zjistila, že s dětmi mluvím jinak než moje okolí. Kamarádky se ptaly, jak řešit těžká témata se svými potomky, a já jsem jim dokázala zcela přirozeně pomoci. Díky opoře vystavěné samostudiem jsem vše dokázala i dobře vysvětlit.
Začala jsem chodit na besedy a kurzy, a na kurzu Soni Procházkové Napoj se! jsem zjistila, že to je přesně to, co celou dobu dělám se všemi dětmi! Jen jsem nevěděla, že jsou to psychosomatické techniky :). Divadlo s plyšáky, když byl těžký zážitek u lékaře, oslovování tělíčka už od miminka, pohádky, které jsem dcerám večer vymýšlela tak, aby oslovovaly to, co zrovna prožívají...
A když nyní přišla nabídka vést tuto skupinku, nešlo než přijmout a děkovat, že se věci takto dějí. Mojí hlavní motivací jsou však vaše děti. Bývala jsem jedním z nich. Přesně takovým :).
Vzdělání související se skupinkou:
Kurz Napoj se! Psychosomatika do kapsy online, Soňa Procházková
Práce s rodinou v Adlerovském duchu, Mansio Brno
Rodičem v páru, Soňa Procházková
Trénink ve vedení rozhovoru, Mansio Brno
Příběh a vyprávění v psychoterapii dětí, INDEPT Praha
Psychosomatická konference 2025, 2024
Rekvalifikační kurz asistenta pedagoga
Rodič a vztek online, Soňa Procházková
Rodič a vztek naživo
Výcvik transparentní kruhové komunikace, Síla duše
Zážitkový kurz první pomoci Zdrsem zaměřený na pomoc dětem předškolního věku
Nově nyní studuji na Pedagogické fakultě UHK obor Speciální pedagogika.
3 letá praxe jako průvodkyně v lesní mateřské škole Lesokruh, nyní jako asistent pedagoga.

Ing. Martina Rosenbergová
Lektorka pro dětksou skupinku předškolních dětí
Jsem Martina. Moje vysokoškolské vzdělání a práce se až do roku 2015 týkaly záležitostí velmi vzdálených od světa dětí a dlouhou dobu jsem žila v zahraničí. Prošla jsem bankovnictvím, ekonomií, rodinnou firmou, osobní ochranou, vinařstvím, restaurací a dalšími oblastmi. Všech zkušeností si velmi cením, obrovsky rozšířily moje obzory a dovedly mě tam, kde jsem teď.
Teď jsem manželkou skvělého muže a mámou Aničky (8 let) a Tobíka (9 let). K práci s dětmi mě přivedlo právě to, že jsem se stala mámou. Vždycky jsem byla přesvědčená, že slova, která říkám — ať už ostatním lidem, nebo sama sobě — mají velkou moc a ovlivňují to, jak se cítí moje tělo. Natož slova, která říkám dětem... Tohle moje přesvědčení se stále více a více upevňuje.
O tom, jak funguje psychosomatika u dětí, jsem se prakticky nejvíce naučila od Soni Procházkové. Začalo to zhruba před 7 lety. Ve stejnou dobu ke mně přišla nabídka z Lesního klubu Lesokruh stát se průvodkyní dětí, kterou jsem ráda přijala. Stala jsem se tak v podstatě „paní učitelkou ve školce“, ale jinak. Od té doby jsem (ve svých očích) ušla dlouhý kus cesty. V Lesokruhu jsem stále.
Průběžně jsem se účastnila mnoha seminářů, besed a konferencí, které Soňa Procházková vedla nebo organizovala. Časem přišla profesní spolupráce se Soňou v podobě konzultování kazuistik dětí, jejich společného vedení či supervizí. Samostudium tématu psychosomatiky a psychologie mě provází více či méně v podstatě každým dnem v různých podobách.
Pedagogické vzdělání jako takové jsem získala při dálkovém studiu oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika na Svatojánské koleji – Vyšší odborné škole pedagogické. Studium jsem dokončila v roce 2023. Díky práci v Lesokruhu jsem měla možnost účastnit se mnoha vzdělávacích programů v různých oblastech pro učitele MŠ.
Nemohu se pochlubit mnoha certifikáty či diplomy, mojí silnou stránkou je praxe s dětmi. Že se mi dobrá praxe daří, vidím na tom, jaký mám s dětmi a jejich rodiči vztah, a také podle zpětné vazby od rodičů.
Během každého dne při své práci s dětmi ve školce mám možnost vidět, jak dětské tělo promlouvá, něco si žádá, něco ukazuje, komunikuje, a já jako „pečující osoba“ odpovídám. Stavím na tom všem, co jsem se zatím mohla naučit o vývoji mozku, z psychosomatiky a jejích technik, psychologie i na své intuici. Má odpověď se skládá z toho, co říkám slovy, co tělem a jak s dítětem jsem. A nejen s dětmi, také s rodiči. Ve vší pokoře, laskavosti, respektu a vědomí hranic svých i jejich.
V takové péči vidím velký smysl. Budou-li chtít, mohu tak poskytnout dětem i rodičům „funkční nástroje“, které jim mohou pomoci porozumět, pomoci s tím, co je trápí, nebo si ověřit to, co už vědí a co pro ně funguje. Ze zkušenosti vím, že je to proces, potřebuje svůj čas a každý maličký krůček má v konečném celku velký význam — „jen“ se na to umět tak podívat.
To je mou hlavní motivací, důvodem, pro který jsem ráda přijala pozvání podílet se na vytvoření skupiny pro rodiče a děti, ve které se toto vše může dít, a já mohu přispět tím, co umím a čím jsem.
Těším se na vás.
Svatojánská kolej - VOŠ pedagogická
Kurz Napoj se 2023 - základní psychosomatické techniky pro práci s dětmi - Soňa P.
účast na Psychosomatické konferenci duben 2025
Besedy se Soňou Procházkovou
Kurzy první pomoci
Letní školy pro pedagogy od ALMŠ

Mgr. Petra Jakicová
Vedoucí lektorka pro dětksou skupinku dětí prvního stupně ZŠ
Petra Jakicová
Vždy jsem věděla, že se chci věnovat dětem. Nejdříve jsem absolvovala předškolní a mimoškolní pedagogiku v Litomyšli. Později, na vysoké škole, jsem si vybrala obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Během studia jsem hledala vlastní cestu v přístupu k dětem.
Dává mi smysl zaměřovat se ve vzdělávání na individuální potřeby dětí, přátelské klima kolektivu, vzájemný respekt a bezpečné prostředí — to vše ruku v ruce s moderními a inovativními přístupy, které se snažím uplatňovat ve své pedagogické praxi.
Velmi transformační pro mě bylo setkání se Soňou Procházkovou a absolvování jejího kurzu Napoj se odborně, kde mi do sebe začalo vše zapadat. Ráda se vzdělávám, hledám možnosti zlepšení a sbírám zkušenosti.
Velký smysl mi dává provázet děti ve vnímání těla, učit je orientovat se v emocích, hledat vlastní pohodu, zájmy a štěstí — a právě to je důvod, proč jsem se rozhodla podílet na vzniku Skupinky.

Jana Chmelíková
Lektorka pro dětksou skupinku dětí prvního stupně ZŠ
Provázení dětí vnímám jako své poslání. Jsem přesvědčena, že se dětem nejlépe daří v prostředí, které je bezpečné, jasné, srozumitelné a plné respektu. Tam, kde mohou být skutečně viděny a slyšeny, mají přirozený prostor objevovat sebe sama i druhé.
Na své profesní cestě se neustále učím a propojuji zkušenosti z různých oblastí. Šest let jsem působila jako asistent pedagoga na dvou inovativních školách. Získala jsem také praxi jako lektorka měkkých dovedností a školní metodik prevence. V těchto rolích jsem měla možnost vnímat, jak důležité je provázet děti s důrazem na bezpečné prostředí a respekt k jejich lidskosti a autenticitě. Velkým pomocníkem mi byla pozitivní podpora chování, laskavá důslednost, empatická komunikace a jasně nastavená pravidla, která dětem poskytují pocit jistoty a přijetí, a tím i prostor pro možné porozumění svým emocím, potřebám a vnitřním procesům.
Moje cesta není jen pedagogická. Už mnoho let se věnuji také osobnímu rozvoji, sebepoznání, práci s emocemi a vnitřními částmi, dechovým cvičením a meditacím. Součástí mé profesní praxe je terapie shiatsu. Práce s tělem, energií a vědomým prožíváním mi přináší hlubší vhled do lidských potřeb a emocí, což přirozeně přenáším i do práce s dětmi.
Rodičovství, partnerství, čas strávený s dětmi ve škole, studium nenásilné komunikace, kurz mediace i terapeutická zkušenost mě vedou k touze nabízet světu prostor, kde se děti i dospělí cítí bezpečně a mohou žít v souladu se sebou, s láskou ke své jedinečnosti.
2025 meditační ústraní
2025 KiVa - prevence a řešení šikany
2025 Intuitivní hry
2023 - 2025 lektor měkkých dovedností podle metodiky skills builder, asistent pedagoga, školní metodik prevence na inovativní škole v HK
2019 - 2023 asistent pedagoga na inovativní škole v HK
11/2021-5/2024 Škola shiatsu, vzdělávací dvouapůlletý výcvik shiatsu obsahující meditace, sebepoznání skrz tanečně-pohybovou zkušenost, dechové cviky
2020 Kurz asistent pedagoga
2019 Nenásilná komunikace
2019 Základní kurz mediace