Náš tým podrobněji

Mgr. Soňa Procházková, DiS.

Ředitelka a jednatelka organizace, konzultantka pro děti a rodiny

Mgr. Ivana Plecháčková

Konzultantka individuálních, párových a rodinných setkání

Ivka

Práci s dětmi se věnuji už od roku 2008, kdy jsem začínala jako instruktorka na dětských letních táborech. Během studia na vysoké škole – i po něm – jsem působila v dětském lesním klubu U Tří veverek. Byla to pro mě zásadní a transformační zkušenost: vůně lesa, ohně, přátelské a přijímající prostředí, respekt k dětem i k přírodě, svoboda a opravdové vztahy.

Dojímám se při setkáních s „mými“ dětmi z lesní školky (které jsou dnes často vyšší než já) – a považuji za jednu z největších radostí, že se ke mně s úsměvem hlásí a máme radost, že se znovu vidíme.

Po svobodě lesní školky přišla další transformační etapa – práce ve státním systému. Ač mi přinesla spoustu důležitých zkušeností, cítila jsem, že nejsem úplně tam, kde bych chtěla být. Věděla jsem, že potřebuji pracovat jinak – a možná i jinde. Až mě život zavedl na výcvik v rodinné a párové terapii. A tam to najednou dávalo smysl.

Vždycky mě zajímalo, jak spolu souvisí tělo, psychika a vztahy – zvlášť u dětí, které na napětí často reagují právě tělem. Ve své praxi vidím, že dětské obtíže nejsou "jen" individuální, ale často odrážejí to, co se děje v rodině. A tak je pro mě přirozené hledat souvislosti v širším kontextu a pracovat s tím, co dítě i jeho nejbližší skutečně potřebují.

V psychosomatickém přístupu nacházím nejen hlubší smysl, ale i konkrétní nástroje, jak pomoci – dítěti, vztahům i celé rodině lépe se vyladit.

Když zrovna nejsem v práci, ráda čtu, zpívám a hraju na klavír. Miluji cestování, věnuji se angličtině či odjíždím do lesa pracovat na táborové základně. 

 

Výcvik v rodinné a párové terapii - inspirace Liberec (od 2023 do současnosti)
Univerzita Hradec Králové - Pedagogika předškolního věku
Vyšší odborná škola pedagogická a střední pedagogická škola

 

Psychiatrické minimum - dětská psychiatrie
Psychiatrické minimum - dospělí
Psychosomatická konference Dítě 4 - Moc a nemoc
členka Psychosomatického kruhu sdílení
Práce s časovou osou
Napoj se pro laiky
Napoj se - odborně
Cyklus besed - Soňa Procházková
Práce s pískovištěm
Koučování dětských emocí
Respektovat a být respektován

Mgr. Tereza Dyntarová

Asistentka komunikace, speciální pedagog a komunika

Jsem trpělivá a zvídavá průvodkyně dětí, speciální pedagožka, koučka osobního rozvoje, a také laskavá maminka a milující manželka. Mojí radostí „na plný úvazek“ je péče o dceru, syna a jejich výchova.

Celý život se pohybuji mezi aktivitami, které jsou spojené s dětmi — ať už je to školství, nebo různé zájmové kroužky. Baví mě pozorovat osobnosti dětí, rozvíjet je a zajímat se o to, jak se vzájemně můžeme obohatit. Ráda se sama sebe ptám: „Proč se dítě chová takto? Co je podstatou jeho chování? Co mi chce říct? Co potřebuje?“ Vnímám, že vzájemný respekt, úcta a důvěra jsou základním předpokladem pro vytvoření kvalitního vztahu, který je velmi podstatný pro učení a další růst.

Po navázání vztahu s dětmi má pro mě velký význam také vytvoření bezpečného a důvěryhodného vztahu s rodiči. Je pro mě důležité otevřeně s rodiči komunikovat o jejich potřebách a pocitech — stejně jako s dětmi. Spokojený rodič, spokojené dítě :).

Ráda trávím čas v přírodě — ať už na skalách při lezení, na cyklovýletech, nebo při pěším kochání se. Jsem nadšenkyně do acrojógy, nádherného sportu, který spojuje prvky akrobacie, jógy a párového „porozumění“. Ráda čtu. Při čtení jsem většinou tak zanořená, že neslyším, když na mě někdo mluví :).

Vzdělání

VŠ UHK - Speciální pedagog - obor sociálně výchovná péče o smyslově postižené (Bc.)
VŠ UHK - Speciální pedagog - speciální pedagogika rehabilitační činnosti a management speciálních zařízení (Mgr.)
VŠ UJAK - Učitelství pro první stupeň (Mgr.)

Kurzy, školení

Napoj se - odborně - Soňa Procházková
Základy krizové intervence - Audendo
Koučovací výcvik - Opravdový vztah, Život jako hra
Kurz rodičem v páru - Soňa Procházková
další webináře a kurzy u Soni Procházkové

MgA., Bc. et Bc.

Jiří Oli Procházka

Administrativní pracovní, IT pracovník, ekonomická posila a správce dokumentace

připravuje se

Mgr. Lucie Peter

Farmaceutka, laktační poradkyně s psychosomatickým přesahem, konzultantka pro rodiny 

Mgr. Lucie Peter je farmaceutka, která pomáhá rodinám zorientovat se v oblasti volně dostupných léčiv, vitamínů a doplňků stravy. V Centru se věnuje bezpečné a srozumitelné podpoře dětí tak, aby doplňky skutečně odpovídaly jejich věku, citlivosti, zdravotnímu stavu i psychosomatickému kontextu.

S rodiči prochází všechny užívané přípravky, kontroluje možné interakce, rizika a doporučuje jen to, co má pro dítě skutečný přínos. Její práce pomáhá rodinám získat jistotu v situacích, kdy je nabídka produktů rozsáhlá a často protichůdná.

Lucie může být oporou při tématech jako oslabená imunita, kožní a trávicí potíže, únava, psychosomatické projevy nebo období po nemoci či zákroku. Nepředepisuje léky a nenahrazuje lékaře – její rolí je bezpečné a odborné poradenství, které zapadá do celostní péče Centra.

Mgr. Pavla Pročková

Dětská fyzioterapeutka, v přípravě na odbornost dentosofie - psychosomatika zubů, čelisti, konzultantka pro rodiny

připravuje se

MUDr. Barbora Andrejsová

Rehabilitační lékařka, lektorka feldenkraisovi metody, Lektorka jógy, llékařka čínské medicíny, průvodkyně rituály

MUDr. Barbora Andrejsová je lékařka s hlubokým zaměřením na propojení medicíny, psychosomatiky a pohybových terapií. Vystudovala 1. lékařskou fakultu UK a po základní pediatrické praxi se specializovala na rehabilitaci a neurologii, kde se naplno začala věnovat funkčním poruchám pohybového aparátu, tělesným vzorcům a psychosomatickým souvislostem.

Má absolvované klíčové odborné kurzy v rámci rehabilitační medicíny (manipulační a mobilizační techniky, funkční poruchy, základy psychosomatiky). Celostní přístup dále prohloubila čtyřletým studiem tradiční čínské medicíny, výcviky v práci s tělem (tuina, spirální jóga, Spiraldynamik®) i intenzivním studiem Feldenkraisovy metody, kterou používá při práci s klienty.

V rámci dlouhodobého profesního růstu se vzdělává také v oblasti traumaterapie – prošla kurzy biosyntézy a je frekventantkou výcviku Somatic Experiencing. Je členkou intervizní skupiny Kruhu psychosomatického sdílení v Hradci Králové.

Věnuje se rovněž práci s pánevním dnem, pánevním napětím a dysfunkcemi, inkontinenci i ženskému zdraví. Pracuje s rebozo technikami a vede skupinová cvičení zaměřená na hlubší tělové uvědomění.

Do Centra přináší citlivý celostní přístup, schopnost propojovat medicínský pohled s psychosomatickými souvislostmi a hluboké porozumění tělesným vzorcům u dětí i dospělých. Její práce přirozeně podporuje náš týmový styl – ohleduplnost, respekt, bezpečí a odbornou kontinuitu.

Náš lektorský tým

pro dětské skupinky

Mgr. Soňa Procházková, DiS.

Odborná garantka a mentorka práce ve skupinkách

Mgr. Ivana Plecháčková

Konzultantka pro práci skupinek

Ivka

Práci s dětmi se věnuji už od roku 2008, kdy jsem začínala jako instruktorka na dětských letních táborech. Během studia na vysoké škole – i po něm – jsem působila v dětském lesním klubu U Tří veverek. Byla to pro mě zásadní a transformační zkušenost: vůně lesa, ohně, přátelské a přijímající prostředí, respekt k dětem i k přírodě, svoboda a opravdové vztahy.

Dojímám se při setkáních s „mými“ dětmi z lesní školky (které jsou dnes často vyšší než já) – a považuji za jednu z největších radostí, že se ke mně s úsměvem hlásí a máme radost, že se znovu vidíme.

Po svobodě lesní školky přišla další transformační etapa – práce ve státním systému. Ač mi přinesla spoustu důležitých zkušeností, cítila jsem, že nejsem úplně tam, kde bych chtěla být. Věděla jsem, že potřebuji pracovat jinak – a možná i jinde. Až mě život zavedl na výcvik v rodinné a párové terapii. A tam to najednou dávalo smysl.

Vždycky mě zajímalo, jak spolu souvisí tělo, psychika a vztahy – zvlášť u dětí, které na napětí často reagují právě tělem. Ve své praxi vidím, že dětské obtíže nejsou "jen" individuální, ale často odrážejí to, co se děje v rodině. A tak je pro mě přirozené hledat souvislosti v širším kontextu a pracovat s tím, co dítě i jeho nejbližší skutečně potřebují.

V psychosomatickém přístupu nacházím nejen hlubší smysl, ale i konkrétní nástroje, jak pomoci – dítěti, vztahům i celé rodině lépe se vyladit.

Když zrovna nejsem v práci, ráda čtu, zpívám a hraju na klavír. Miluji cestování, věnuji se angličtině či odjíždím do lesa pracovat na táborové základně. 

Výcvik v rodinné a párové terapii - inspirace Liberec (od 2023 do současnosti)
Univerzita Hradec Králové - Pedagogika předškolního věku
Vyšší odborná škola pedagogická a střední pedagogická škola

Psychiatrické minimum - dětská psychiatrie
Psychiatrické minimum - dospělí
Psychosomatická konference Dítě 4 - Moc a nemoc
členka Psychosomatického kruhu sdílení
Práce s časovou osou
Napoj se pro laiky
Napoj se - odborně
Cyklus besed - Soňa Procházková
Práce s pískovištěm
Koučování dětských emocí
Respektovat a být respektován

Mgr. Tereza Dyntarová

Komunikace se zájemci/rodiči dětí

Jsem trpělivá a zvídavá průvodkyně dětí, speciální pedagožka, koučka osobního rozvoje, a také laskavá maminka a milující manželka. Mojí radostí „na plný úvazek“ je péče o dceru, syna a jejich výchova.

Celý život se pohybuji mezi aktivitami, které jsou spojené s dětmi — ať už je to školství, nebo různé zájmové kroužky. Baví mě pozorovat osobnosti dětí, rozvíjet je a zajímat se o to, jak se vzájemně můžeme obohatit. Ráda se sama sebe ptám: „Proč se dítě chová takto? Co je podstatou jeho chování? Co mi chce říct? Co potřebuje?“ Vnímám, že vzájemný respekt, úcta a důvěra jsou základním předpokladem pro vytvoření kvalitního vztahu, který je velmi podstatný pro učení a další růst.

Po navázání vztahu s dětmi má pro mě velký význam také vytvoření bezpečného a důvěryhodného vztahu s rodiči. Je pro mě důležité otevřeně s rodiči komunikovat o jejich potřebách a pocitech — stejně jako s dětmi. Spokojený rodič, spokojené dítě :).

Ráda trávím čas v přírodě — ať už na skalách při lezení, na cyklovýletech, nebo při pěším kochání se. Jsem nadšenkyně do acrojógy, nádherného sportu, který spojuje prvky akrobacie, jógy a párového „porozumění“. Ráda čtu. Při čtení jsem většinou tak zanořená, že neslyším, když na mě někdo mluví :).

Vzdělání

VŠ UHK - Speciální pedagog - obor sociálně výchovná péče o smyslově postižené (Bc.)
VŠ UHK - Speciální pedagog - speciální pedagogika rehabilitační činnosti a management speciálních zařízení (Mgr.)
VŠ UJAK - Učitelství pro první stupeň (Mgr.)

Kurzy, školení

Napoj se - odborně - Soňa Procházková
Základy krizové intervence - Audendo
Koučovací výcvik - Opravdový vztah, Život jako hra
Kurz rodičem v páru - Soňa Procházková
další webináře a kurzy u Soni Procházkové

Monika Lamlová

Vedoucí lektorka pro dětksou skupinku předškolních dětí

Jsem žena, matka dvou dcer a manželka jednoho muže :). Už jako dítě jsem hlásala, že ze mě bude dětská psycholožka, ale okolnosti tomu nakloněny nebyly, a tak jsem se vydala studovat to, co naše rodina zvládla ustát. A bylo to tak dobře. Ušla jsem kus cesty, na které jsem se ztratila, a pak znovu nalezla ve chvíli, kdy jsem poznala svého nynějšího muže. Po jeho boku jsem začala velmi silně vnímat, kdo jsem, a také sílu intuice, která mě vede.

A protože jsem se od rodiny naučila, že se mám spoléhat na svou hlavu, rozum a data, ponořila jsem se na 10 let do studia knih. Vývoj dětského mozku, rodinná psychoterapie, lidská duše, lidské tělo... Kdybyste tou dobou nahlédli oknem k nám domů, uviděli byste stohy knih na každém místě a ženu, která pochopila smysl svého života.

Mezi těmi knihami, papíry, záložkami a výpisky tahle žena odnosila a porodila dvě děti (4 a 8 let). Teorie se propojila s praxí a já jsem zjistila, že s dětmi mluvím jinak než moje okolí. Kamarádky se ptaly, jak řešit těžká témata se svými potomky, a já jsem jim dokázala zcela přirozeně pomoci. Díky opoře vystavěné samostudiem jsem vše dokázala i dobře vysvětlit.

Začala jsem chodit na besedy a kurzy, a na kurzu Soni Procházkové Napoj se! jsem zjistila, že to je přesně to, co celou dobu dělám se všemi dětmi! Jen jsem nevěděla, že jsou to psychosomatické techniky :). Divadlo s plyšáky, když byl těžký zážitek u lékaře, oslovování tělíčka už od miminka, pohádky, které jsem dcerám večer vymýšlela tak, aby oslovovaly to, co zrovna prožívají...

A když nyní přišla nabídka vést tuto skupinku, nešlo než přijmout a děkovat, že se věci takto dějí. Mojí hlavní motivací jsou však vaše děti. Bývala jsem jedním z nich. Přesně takovým :).

 

Vzdělání související se skupinkou:

Kurz Napoj se! Psychosomatika do kapsy online, Soňa Procházková

Práce s rodinou v Adlerovském duchu, Mansio Brno

Rodičem v páru, Soňa Procházková

Trénink ve vedení rozhovoru, Mansio Brno

Příběh a vyprávění v psychoterapii dětí, INDEPT Praha

Psychosomatická konference 2025, 2024

Rekvalifikační kurz asistenta pedagoga 

Rodič a vztek online, Soňa Procházková

Rodič a vztek naživo

Výcvik transparentní kruhové komunikace, Síla duše

Zážitkový kurz první pomoci Zdrsem zaměřený na pomoc dětem předškolního věku

Nově nyní studuji na Pedagogické fakultě UHK obor Speciální pedagogika.

3 letá praxe jako průvodkyně v lesní mateřské škole Lesokruh, nyní jako asistent pedagoga.

Ing. Martina Rosenbergová

Lektorka pro dětksou skupinku předškolních dětí

Jsem Martina. Moje vysokoškolské vzdělání a práce se až do roku 2015 týkaly záležitostí velmi vzdálených od světa dětí a dlouhou dobu jsem žila v zahraničí. Prošla jsem bankovnictvím, ekonomií, rodinnou firmou, osobní ochranou, vinařstvím, restaurací a dalšími oblastmi. Všech zkušeností si velmi cením, obrovsky rozšířily moje obzory a dovedly mě tam, kde jsem teď.

Teď jsem manželkou skvělého muže a mámou Aničky (8 let) a Tobíka (9 let). K práci s dětmi mě přivedlo právě to, že jsem se stala mámou. Vždycky jsem byla přesvědčená, že slova, která říkám — ať už ostatním lidem, nebo sama sobě — mají velkou moc a ovlivňují to, jak se cítí moje tělo. Natož slova, která říkám dětem... Tohle moje přesvědčení se stále více a více upevňuje.

O tom, jak funguje psychosomatika u dětí, jsem se prakticky nejvíce naučila od Soni Procházkové. Začalo to zhruba před 7 lety. Ve stejnou dobu ke mně přišla nabídka z Lesního klubu Lesokruh stát se průvodkyní dětí, kterou jsem ráda přijala. Stala jsem se tak v podstatě „paní učitelkou ve školce“, ale jinak. Od té doby jsem (ve svých očích) ušla dlouhý kus cesty. V Lesokruhu jsem stále.

Průběžně jsem se účastnila mnoha seminářů, besed a konferencí, které Soňa Procházková vedla nebo organizovala. Časem přišla profesní spolupráce se Soňou v podobě konzultování kazuistik dětí, jejich společného vedení či supervizí. Samostudium tématu psychosomatiky a psychologie mě provází více či méně v podstatě každým dnem v různých podobách.

Pedagogické vzdělání jako takové jsem získala při dálkovém studiu oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika na Svatojánské koleji – Vyšší odborné škole pedagogické. Studium jsem dokončila v roce 2023. Díky práci v Lesokruhu jsem měla možnost účastnit se mnoha vzdělávacích programů v různých oblastech pro učitele MŠ.

Nemohu se pochlubit mnoha certifikáty či diplomy, mojí silnou stránkou je praxe s dětmi. Že se mi dobrá praxe daří, vidím na tom, jaký mám s dětmi a jejich rodiči vztah, a také podle zpětné vazby od rodičů.

Během každého dne při své práci s dětmi ve školce mám možnost vidět, jak dětské tělo promlouvá, něco si žádá, něco ukazuje, komunikuje, a já jako „pečující osoba“ odpovídám. Stavím na tom všem, co jsem se zatím mohla naučit o vývoji mozku, z psychosomatiky a jejích technik, psychologie i na své intuici. Má odpověď se skládá z toho, co říkám slovy, co tělem a jak s dítětem jsem. A nejen s dětmi, také s rodiči. Ve vší pokoře, laskavosti, respektu a vědomí hranic svých i jejich.

V takové péči vidím velký smysl. Budou-li chtít, mohu tak poskytnout dětem i rodičům „funkční nástroje“, které jim mohou pomoci porozumět, pomoci s tím, co je trápí, nebo si ověřit to, co už vědí a co pro ně funguje. Ze zkušenosti vím, že je to proces, potřebuje svůj čas a každý maličký krůček má v konečném celku velký význam — „jen“ se na to umět tak podívat.

To je mou hlavní motivací, důvodem, pro který jsem ráda přijala pozvání podílet se na vytvoření skupiny pro rodiče a děti, ve které se toto vše může dít, a já mohu přispět tím, co umím a čím jsem.

Těším se na vás.

 

Svatojánská kolej - VOŠ pedagogická 

Kurz Napoj se 2023 - základní psychosomatické techniky pro práci s dětmi - Soňa P.

účast na Psychosomatické konferenci duben 2025

Besedy se Soňou Procházkovou

Kurzy první pomoci

Letní školy pro pedagogy od ALMŠ

Mgr. Petra Jakicová

Vedoucí lektorka pro dětksou skupinku dětí prvního stupně ZŠ

Petra Jakicová

Vždy jsem věděla, že se chci věnovat dětem. Nejdříve jsem absolvovala předškolní a mimoškolní pedagogiku v Litomyšli. Později, na vysoké škole, jsem si vybrala obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Během studia jsem hledala vlastní cestu v přístupu k dětem.

Dává mi smysl zaměřovat se ve vzdělávání na individuální potřeby dětí, přátelské klima kolektivu, vzájemný respekt a bezpečné prostředí — to vše ruku v ruce s moderními a inovativními přístupy, které se snažím uplatňovat ve své pedagogické praxi.

Velmi transformační pro mě bylo setkání se Soňou Procházkovou a absolvování jejího kurzu Napoj se odborně, kde mi do sebe začalo vše zapadat. Ráda se vzdělávám, hledám možnosti zlepšení a sbírám zkušenosti.

Velký smysl mi dává provázet děti ve vnímání těla, učit je orientovat se v emocích, hledat vlastní pohodu, zájmy a štěstí — a právě to je důvod, proč jsem se rozhodla podílet na vzniku Skupinky.