

vítejte
SKUPINKY PRO DĚTI
"TĚLO, EMOCE A VZTAHY"
přihlašování do 1. běhu již nyní
Bezpečný prostor, kde se dítě učí rozumět sobě, svým pocitům i druhým.
Proč skupinky?
V tématu emocí a nemocí, jít z bezmoci do moci i s dítětem.
Přihlášky Tereze Dyntarové: tdyntarova@gmail.com
🟫 1. Klid začíná v těle
🟫 2. Emoce nejsou problém, ale kompas
🟫 3. Bezpečný vztah uzdravuje
Kdy skupinky poběží?
Již nyní víme, termín skupinky pro předškolní děti. Tato skupinka začne v pondělí 20.. 4.. a poběží každé pondělí, celkem 10x. Před samotnou realizací skupinky, proběhne setkání rodiči. Termín bude 9. 4. v 17:00 - 18:00. Na adrese realizace skupinek: Gočárova třída 806, Hradec Králové.
Proč skupinky vznikly?
Každé dítě si v sobě nese svůj příběh – někdy plný radosti, jindy zmatku, obav, napětí nebo tělesných potíží.
V dnešní době jsou děti často přetížené množstvím změn, očekávání a vjemů, které jejich nervová soustava nezvládá zpracovat.
Skupinky proto vznikly jako citlivý podpůrný program pro děti, které potřebují:
více jistoty, tělesného klidu a emočního porozumění,
prostor, kde nejsou hodnoceny, ale slyšeny,
možnost zpracovat vnitřní napětí hravou a přirozenou formou.
Nejde o terapii, ale o celostně zaměřený pedagogicko-preventivní program, který propojuje hru, tělo, vztah a vnímání emocí.
Pro koho je skupinka vhodná?
Skupinka je určena především pro děti s psychosomatickými projevy, jako jsou: bolesti bříška, hlavy, nevolnosti, únava, pomočování, tiky, zadrhávání, nespavost,
přecitlivělost na hluk, dotek, změnu,
častý pláč, obavy, uzavírání se,
potíže s přechody (do školky, školy, nového prostředí),
výrazná potřeba jistoty, blízkosti a rytmu.
Skupinka není vhodná pro děti s primárně agresivními, nebezpečnými nebo destruktivními projevy chování, které vyžadují individuální terapeutický přístup.
V případě nejasností se prosím poraďte s lektorkami či koordinátorkou skupiny – rády s vámi situaci projdou a pomohou zvolit vhodnou formu podpory.
Mgr. Tereza Dyntarová – 724 778 827
tdyntarova@gmail.com
Cíl skupinky
Pomoci dítěti zklidnit tělo a porozumět jeho signálům.
Posílit vnímání vlastních emocí a jejich vyjádření přiměřeným způsobem.
Učit dítě rozpoznat napětí a uvolnění.
Rozvíjet empatii a spolupráci.
Dát mu zažít zkušenost, že i silné pocity mohou být přijaty.
Vést k větší samostatnosti, klidu a odolnosti.
Pedagogicko-preventivní
charakter skupinky
Skupinka je postavena na principu celostního přístupu – propojuje tělo, emoce, vztah a prostředí.
Záměrem není „léčit“, ale vytvářet podmínky pro přirozené dozrávání nervové soustavy a posílení autoregulačních schopností dítěte.
Z metodicky-pedagogického hlediska vychází z principů:
somatické pedagogiky (vnímání těla jako zdroje informací),
polyvagální teorie (bezpečí jako základ učení a klidu),
arteterapie a rytmické výchovy,
vztahové pedagogiky a principů psychosomatického myšlení.
Každé setkání je vedené tak, aby se dítě učilo skrze prožitek, nikoli výkon.
Kdo skupinku vede?
Skupinku vede tým odbornic Centra celostní péče o děti, s. r. o., vždy dvě lektorky a garantka přítomná v průběhu běhu.
Každé dítě je vnímáno individuálně a skupina má maximálně 10 účastníků.
Tým:Monika Lamlová – vedoucí lektorka pro předškolní děti
Ing. Martina Rosenbergová – lektorka
Mgr. Petra Jakicová – lektorka skupinek pro mladší školní děti
Mgr. Ivana Plecháčková a Mgr. Soňa Procházková, DiS. – garantky skupin
Mgr. Tereza Dyntarová – koordinátorka a kontakt pro rodiče
Struktura skupinky
Každé setkání (90 minut) má jasný rámec:
Úvodní rituál bezpečí
Tělové a emoční ladění
Hlavní téma
Zklidnění
Sdílení a uzavření
Celý cyklus tvoří 10 setkání +,
úvodní společné setkání s rodiči před zahájením 9. 4. 17:00 - 18:00,
závěrečná individuální konzultace s rodiči (30 min), dle domluvy s lektorkami a garantkou.
Cena za cyklus: 4 990 Kč.
Každá další vyžádaná konuzultace s rodiči v průběhu skupinek, je zpoplatněna částkou 1000,- za 30 min.
Přihlášky Tereze Dyntarové: tdyntarova@gmail.com

Mgr. Soňa Procházková, DiS.
Ředitelka a jednatelka organizace

Mgr. Ivana Plecháčková
Konzultantka individuálních, párových a rodinných setkání

Mgr. Tereza Dyntarová
Asistentka komunikace, speciální pedagog, kouč

MgA., Bc. et Bc.
Jiří Oli Procházka
Administrativní podpora, IT pracovník, ekonomická podpora a správce dokumentace
Náš lektorský tým
pro dětské skupinky

Mgr. Soňa Procházková, DiS.
Odborná garantka a mentorka práce ve skupinkách

Mgr. Ivana Plecháčková
Konzultantka pro práci skupinek

Mgr. Tereza Dyntarová
Komunikace se zájemci/rodiči dětí

Monika Lamlová
Vedoucí lektorka pro dětksou skupinku předškolních dětí

Ing. Martina Rosenbergová
Lektorka pro dětksou skupinku předškolních dět
ROZHOVOR S MARTINOU

Mgr. Petra Jakicová
Vedoucí lektorka pro dětksou skupinku dětí prvního stupně ZŠ
NEJČASTĚJŠÍ OTÁZKY A ODPOVĚDI
Jak může jen 10 setkání pomoci?
Pravidelnost, rytmus a prožitek jsou silnější než délka programu.
Dítě se učí skrze tělo a opakování – každé setkání posiluje jistotu, že svět má řád a bezpečí. Vycházíme z teorie neurologického zrání dítěte. Nová zkušenost se načítá postupně v opakování.
To se stává novou tělesnou pamětí, kterou si dítě odnese dál.
Proč je skupinka dražší než běžné kroužky?
Nejde o volnočasový kroužek, ale o specificky strukturovaný program s malým počtem dětí, odborným vedením, garancí odborníka a průběžnou reflexí.
Cena zahrnuje nejen samotná setkání, ale i přípravu, materiály, prostor, pozorování dítěte a konzultace s rodiči.
Jaký je rozdíl mezi skupinkou a terapií?
Skupinka není psychoterapie.
Její přístup je pedagogicko-preventivní, zaměřený na posílení přirozených autoregulačních mechanismů dítěte. Specifika dítěte se zohledňují, ale není cílem jejich náprava. Dítě se vystavuje takové zkušenosti aby i se svými bonusy bylo odolnější, přizpůsobivější a klidnější.
Pracujeme s emocí a tělem tak, aby dítě zažilo bezpečí a vlastní kompetenci, nikoli analýzu nebo tlak na změnu.
Pokud se během cyklu ukáže potřeba hlubší podpory, Centrum pomáhá rodičům najít vhodného odborníka pro individuální práci.
Co když dítě do skupinky nechce?
Je to běžná reakce – tělo cítí novost a nejistotu.
Důležité je dítě netlačit, ale doprovodit:
„Pojď se jen se tam pojedeme podívat. Uvidíme a rozhodneme se spolu na místě. .“
Pokud odpor přetrvává, informujte lektorky – pomohou citlivě dítě provést začátkem, bez ztráty důvěry. Vytváří se tím právě ona nová zkušenost, kterou si z překonání počáteční úzkosti může dítě vzít i do dalších situací.
Jak mám doma mluvit o skupince, aby se dítě těšilo?
Mluvte jednoduše:
„Budeš tam hrát hry, dýchat, malovat, odpočívat. Jsou tam paní, které pomáhají dětem, aby se tělo cítilo dobře.“
Vyhněte se formulacím „půjdeš tam, aby ses uklidnil“ – mluvte o zážitku, ne o nápravě.
Může dítě pokračovat více cyklů?
Ano, pokud mu skupinka prospívá.
Každý další běh prohlubuje zkušenost, stabilizuje nové návyky a posiluje vztah k sobě i druhým.
Lektorky vždy individuálně s rodiči zhodnotí, zda pokračování dává smysl.
Co když má dítě ADHD, PAS nebo jiné neurovývojové odlišnosti?
Skupinka může být velmi přínosná, pokud je dítě schopné fungovat v malé skupině s podporou dospělého.
Nepracujeme s diagnózou, ale s vnímáním nervového systému a jeho potřeb.
Každé dítě je vítáno, pokud skupinové prostředí zvládne bez ohrožení sebe nebo druhých. V těchto případech jednáme velmi individuálně. Znovu zde je nutné připomenout, že jde cíleně o skupinu pro děti, které prožívaji nějakou psychosomatickou dysbalanci. Tělo nekomunikuje "jak má", emoce nejsou "tak jak by měli být", a v kontaktech a vztazích se dítě.vymiká právě proto jak to má s emocemi a tělíčkem. Často jde o děti, které mají nějaké symptomi, ale diagnosticky jsou bez potíží.
Jak skupinka spolupracuje s odborníky?
Centrum externě spolupracuje s rehabilitační lékařkou, fyzioterapeutkou, a pracuje pod odbornou supervizí.
Naše práce v rámci vedení skupinky, nenahrazuje odbornou terapii, ale doplňuje ji z pedagogicko-preventivní roviny.
Zaměřujeme se na běžné emoční a psychosomatické obtíže, které lze zvládnout posílením vztahu, rytmu a vnímání těla.
Co když dítě „nevypadá problémově“, ale chci mu pomoci preventivně?
To je ideální.
Skupinka není jen pro děti v obtížích, ale i pro ty, které potřebují více jistoty, prostoru a podpory pro přirozené zrání.
Působí preventivně – posiluje odolnost a sebevědomí, které jsou nejlepším základem zdravého vývoje.
Co když si nejsem jist, jestli je skupina pro naše dítě vhodná?
Zavolejte nebo napište.
Rádi s vámi projdeme vaši situaci a společně posoudíme, zda je skupinka vhodnou formou podpory, nebo zda by bylo vhodné jiný typ práce.
Každé dítě i rodina jsou jiné – individuální přístup je pro nás samozřejmostí.
Není riziko, že když skupinu vede pedagog, že se něco stane?
Skupinky jsou vedené odborně proškolenými pedagogy a lektorkami, které pracují pod odbornou garancí Mgr. Soni Procházkové, DiS.
Každá z nich je v pravidelné individuální i skupinové supervizi a prošla důkladným výběrem i zaškolením. Tedy klademe opravdu velký důraz na pedagogický, preventivní průběh v prostředí bezpečného vztahu.
Skupinky nejsou terapeutické, ale pedagogicky preventivní, zaměřené na podporu těla, emocí a vztahu.
Bezpečí dětí je absolutní prioritou – pracujeme s malým počtem dětí, v přehledném prostředí a s jasnými pravidly.
Jak mohu mít kontrolu nad tím, co se ve skupině děje, když tam nejsem?
Rodiče vždy dostanou informace o průběhu i tématech skupinky.
Na začátku běhu probíhá hromadné setkání s rodiči, kde vysvětlujeme principy práce.
Po skončení cyklu následuje individuální konzultace, která je zahrnuta v ceně.
Pokud si rodič přeje více kontaktu během cyklu, lze domluvit průběžnou konzultaci (zpoplatněná dle ceníku - 30 min. - 1000,-).
Cílem je, aby dítě mělo prostor pro vlastní prožitek – bez pocitu, že je „pozorováno“, ale s důvěrou, že o něj pečujeme v plné odbornosti.
Co když dítě po přihlášení nebude chtít chodit?
To je reálné riziko, které stojí za to promyslet dopředu.
Důležité je umět s dítětem být v jeho emoci bez tlaku – i smutek, odmítání nebo obava jsou přirozené.
Pomáhá:
domluvit se s lektorkou,
přijít do prostoru o pár minut dříve,
umožnit dítěti „očuchat“ prostředí,
vzít adaptační předmět – např. tričko rodiče, oblíbeného plyšáka nebo kamínek.
Lektorky pomohou dítěti bezpečně přejít počáteční obavu, ale je důležité, aby i doma byla reakce klidná, bez nátlaku („půjdeme se jen podívat, a až tam se domluvíme“).
Je skupinka vhodná pro dítě před lékařským výkonem? Nezcitliví se moc?
Ano, může být velmi vhodná.
Skupinka pomáhá dítěti vnímavěji pracovat s tělem, což snižuje úzkost z výkonu.
Dítě se neučí být „přecitlivělé“, ale vnímavé – tedy rozpoznat napětí a vědět, jak si pomoci. Učíme děti také techniky relaxace v bolesti a nebo nepohodě.
Tato dovednost je v období přípravy na lékařský zákrok velmi cenná.
Je skupinka vhodná, pokud někdo v rodině vážně onemocněl nebo umírá?
Ano, pokud rodič vnímá, že dítě situaci prožívá a potřebuje ji zvládnout v bezpečí.
Skupinka dítěti poskytuje citlivé prostředí, kde se může učit zacházet se smutkem, strachem a ztrátou přirozeně – hrou, pohybem, dechem.
Lektorky mají zkušenosti i s dětmi, které procházejí náročnými rodinnými událostmi, a přistupují k nim velmi individuálně.
Je skupinka vhodná, pokud se rozvádíme?
Ano, často právě tehdy dává smysl.
Dítě potřebuje mít prostor, kde není mezi rodiči, ale se sebou, kde může zažít klid a jistotu.
Skupinka pomáhá dětem zvládat změnu, smutek i nejistotu, které s rozvodem přirozeně přicházejí.
Doporučujeme, aby rodiče o účasti dítěte věděli oba – posiluje to důvěru i stabilitu dítěte. Nejde o náhradu terapie, ale její přirozené doplnění.
Je možné platit na splátky?
Ano, vždy podle možností rodiny.
Cílem je, aby se program stal dostupným pro všechny, kteří ho potřebují.
Splátky lze domluvit individuálně při přihlášení.
Je možné dostat písemnou zprávu o dítěti po skupince?
Ne, písemné zprávy neposkytujeme. A ani neposkytujeme podprbné zprávy soudu, nebo dalším institucím.
Skupinka nemá diagnostický charakter – kdybychom se zaměřili na psaní hodnocení, ztratili bychom pozornost vůči dítěti a jeho pohodlí.
Informace o průběhu práce sdílíme s rodiči osobně v konzultaci, která je v ceně.
Pokud rodič potřebuje průběžné informace navíc, lze se domluvit na doplňkové konzultaci během běhu.
Co když si nejsem jistý, jestli je pro nás skupina vhodná?
Neváhejte se ozvat.
Každé dítě i rodina jsou jiné a někdy je lepší si nejdřív promluvit.
Společně s vámi zhodnotíme, zda skupinka odpovídá aktuálním potřebám dítěte, nebo zda by byla vhodnější jiná forma podpory.
Cílem je vždy pomoci, ne přetěžovat.
Když dítě onemocní, může přijít na skupinku?
Pokud jde o nakažlivé onemocnění (např. viróza, kašel, horečka), prosíme, aby dítě na skupinku nepřicházelo.
Je to z důvodu bezpečí všech dětí i lektorek.
V případě chronického nebo psychosomatického onemocnění, které nebrání pobytu v kolektivu (např. astma, atopie, únava, bolesti bříška apod.), je účast obvykle možná.
O každé situaci se však domlouváme individuálně – pomůže nám, když rodič o zdravotním stavu dítěte dopředu informuje.
Skupinka pracuje s tělem a emocemi citlivě, takže i děti s chronickými obtížemi mohou získat mnoho podpory a úlevy.
Je skupinka vhodná i pro děti s tělesným postižením?
Ano, jsme otevřeni dětem s různým stupněm tělesného omezení, pokud je skupinová práce pro ně bezpečná a přiměřená.
Důležité je o potřebách dítěte mluvit předem – společně posoudíme, zda skupinka, prostor i aktivity budou odpovídat jeho možnostem.
Cílem je, aby se každé dítě mohlo účastnit tak, aby bylo v bezpečí a zároveň součástí dění.
Jaké dítě do skupinky nepatří?
Skupinka je určena dětem, které se potřebují zklidnit, posílit tělesnou jistotu a lépe zvládat běžné emoce.
Není vhodná pro děti, které mají:
mentální postižení, které znemožňuje porozumět běžným instrukcím,
těžší formu ADHD nebo PAS, kdy dítě potřebuje individuální režim a stálou asistenci,
výrazně agresivní chování, které by ohrožovalo bezpečí skupiny,
aktivní infekční onemocnění.
V těchto případech je pro dítě vhodnější individuální nebo specializovaná forma práce.
Každé rozhodnutí o přijetí dítěte je děláno s respektem a po individuálním rozhovoru s rodiči, aby byla zajištěna bezpečnost i efektivita práce celé skupiny.
Jak probíhá domluva o vhodnosti dítěte do skupinky?
Rodiče mohou kdykoliv kontaktovat koordinátorku skupinek Mgr. Terezu Dyntarovou ( 724 778 827,
tdyntarova@gmail.com).
Společně projdeme situaci, potřeby dítěte i složení aktuální skupiny.
V případě potřeby může být přizvána i garantka programu.
Cílem je, aby se dítě dostalo do prostředí, které je pro něj skutečně přínosné – ne do prostoru, který by pro něj byl příliš náročný.
Jak se díváte na děti s psychosomatickými potížemi?
Takové děti vnímáme jako velmi citlivé, nikoliv „slabé“.
Jejich tělo mluví za duši a potřebuje klid, porozumění a respekt.
Právě pro ně jsou skupinky velmi podpůrné – učí se vnímat, že jejich tělo není problém, ale spolehlivý ukazatel toho, co potřebuje.
Chci dítko přihlásit! :
Přihlášky Tereze Dyntarové: tdyntarova@gmail.com
🟫 1.Napište Tereze:)
🟫 2. Vstupní dotazník
🟫 3. Zařazení nebo čekačka
V čem se skupina liší
od kroužků a jiných skupinek?
Naše skupinka nevznikla jako kroužek, ale jako promyšlený a odborně garantovaný prostor, který propojuje hru, pohyb, tělo a emoce dítěte v bezpečném, respektujícím prostředí.
Vedou ji ověřené lektorky, které dlouhodobě spolupracují s Mgr. Soňou Procházkovou, DiS., a osvědčily se v případech, kdy bylo potřeba citlivě podpořit dítě ve zranitelném období.
Každá lektorka prochází pravidelnou individuální i skupinovou supervizí, což zajišťuje vysokou kvalitu a kontinuitu práce s dětmi.
Celý tým je trvale vzděláván v oblasti dětské psychosomatiky, vztahové dynamiky a vývojové psychologie. Při výběru lektorek byl kladen mimořádný důraz na pevnost ve vedení dětí, schopnost citlivě držet skupinu a zároveň vnímat potřeby jednotlivce.
Skupinka se odlišuje velmi šetrným a individuálním přístupem, kdy každé dítě má možnost zůstat v tempu, které jeho tělo zvládne.
Díky garanci odborníka je zaručena návaznost a bezpečné rámování práce, které běžné volnočasové kroužky nenabízejí. Na rozdíl od běžných aktivit není cílem výkon nebo dovednost, ale vnitřní stabilita, tělesná jistota a emoční zralost dítěte.
Kroužky mají své místo tam, kde dítě potřebuje rozvíjet zájem, zručnost či sociální kontakt;
naše skupinka je vhodná tam, kde je třeba dítě nejprve zklidnit, zorientovat a obnovit jeho přirozenou rovnováhu. Vše probíhá s respektem, porozuměním a důvěrou – hodnotami, které jsou základem každé práce s dětmi v Centru celostní péče o děti.
Rezervace
Tel na objednání akce: Dyntarová Tereza:
724 778 827
tdyntarova@gmail.com
Otvírací doba
Dle domluvy
Adresa provozovny
AVION
Gočárova třída 806,
Hradec Králové, 500 02
IČ: 236 552 08
Sídlo zde:
Stěžírky 145, Stěžery 503 21
IČ: 236 50 664
© 2025 Společnost Soňa Procházková s.r.o.